Thursday 28 November 2013

Handphone Second Hand

Sebenarnya, saya sudah lama tidak menjual telefon di tangan kedua ni. Ini kerana, kes ini pernah berlaku pada guru ketika saya menjalani kursus membaiki telefon. Beliau terpaksa tinggal di dalam lokap semalaman kerana menjual telefon second hand. Tetapi beliau dijamin dengan jaminan polis kerana menunjukkan bukti yang sahih.

Beliau telah mengambil langkah berhati - hati lebih awal. Jika sesiapa ingin menjual telefon second hand kepadanya, penjual tersebut harus memberi salinan ic dan menandatangani perjanjian yang telah disediakan. Ia untuk mengelakkan perkara yang tidak elok terjadi.

Kebanyakan yang datang untuk jual handphone second hand di kedai saya boleh dikategorikan orang yang muka macam tak sihat sahaja. Saya harap anda faham apa yang saya katakan.

Sekian perkongsian untuk hari ini.
Berjumpa lagi esok.
Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment