Tuesday 19 November 2013

Rezeki Dimana Mana

Saya berminat untuk menjual telefon dan aksesori kerana kurang ada peluang yang ada. Kampung saya terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian pertama dipanggil Bandar Baru, bahagian kedua di panggil kampung. Bukan saya tidak berminat untuk menyewa di kawasan bandarnya, tetapi kerana faktor menjaga kedai runcit sedia ada. Seperti yang diketahui, saya mula menjual telefon di dalam kedai runcit mak saya ni. Faktor kedua saya tidak menyewa di kawasan bandar ialah kerana mak saya. Mak saya berkata "takpe kakak, inyaallah adanya peluang awak dalam ni". Jadi saya ambil nilai keberkatan itu.

Betol lah kata - kata mak saya, saya kini sudah boleh baiki kedai menjadi lebih cantik(oklah sikit). Saya bukan sahaja menjual telefon tetapi menambah beberapa jenis perniagaan lain. Tetapi perniagaan yang saya tambah dalam kedai saya bukan berkaitan dengan produk tetapi perkhidmatan seperti pembayaran bil, kiriman wang ke Indonesia, print, buat surat dan memperbaharui insuran.

Allah pasti membalas usaha makhluknya.


No comments:

Post a Comment